fördomar

Vilka fördomar det finns för dom som är blonda. Seriöst bara för man är blond betyder inte det att man är bimbo, slampa eller fjortis ens iq sitter inte precis i hårfärgen eller hur? Och dom som har vart blonda kan ju nog hålla med mig att man behandlas annorlunda när man är blond, eller kanske bara jag som märkte det. För jag har hela mitt liv varit brunett och så men en period så hade jag verkligen platina blont hår och jag märkte verkligen att jag behandlades annorlunda, både blickar och sättet folk betedde sig. Äckliga gubbar kollade som jag var någon hora, och andra ungdomar trodde att jag va en bimbo och fjortis. Om man vill va blond får man väl det eller? Alla dessa fördomar folk har fast det är ju inte bara om hårfärger utan ja om allt.
 

Kommentarer
Postat av: Ebba

håller helt & hållet med!

2009-02-22 @ 13:04:38
URL: http://ebbaelwira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0