Fråga

Postat av: a
ge tips på hur man färgar sitt hår från brunt till blont utan att få det missfärgat?a

Jag färgat mycket fram och tillbaka från brunt till blont och från blont till brunt. Och jag har alltid haft mycket tur för har aldrig fått missfärgat, utom en gång när jag skulle färga ljusare så började jag med att bara göra mycket blonda slingor för det är bäst att börja med om man har mörkt hår. Men sen så hade jag fått två stycken slingfärgningar av mamma och då när jag och två kompisar färgade mitt hår va det så jobbigt så vi tog all blonderings färg i hela håret.. Haha det va sjukt oranget.
 
Ja så oranget, och då hade jag också väldigt långt hår också men mitt hår va så slitet så jag fixade färgen hos frisören då och va jag tvungen att klippa mitt hår till axlarna. Men ja det smartaste jag tycker är att antingen:
- färga hos frisör.
- börja med blonda slingor.
Man tänker ju bara att det är att färga och färga tills det blir blont men det sliter som fan. Bästa är såklart att göra hos frisör annars så ska jag göra till sommaren iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0